Updates from Julai, 2012 Toggle Comment Threads | Kekunci Pintas

  • Nazim Man 10:00 AM on July 11, 2012 Pautan Kekal | Balas  

    Perilaku Dan Pengaruh Terhadap Anak-anak 

    image

    Bagaimana untuk menjadi bapa terbaik dan memberikan pengaruh yang paling berkesan kepada anak-anak yang sedang membesar?

    (More …)

    Advertisements
     
  • Nazim Man 8:00 PM on July 10, 2012 Pautan Kekal | Balas  

    10 Perkara Untuk Menjadi Suami Terbaik 

    image

    Suami biasanya memainkan peranan penting dalam sesebuah institusi kekeluargaan. Jika pincang tanggungjawab dan pimpinan si suami, maka pincanglah juga keluarga itu.

    (More …)

     
  • Nazim Man 6:00 AM on July 8, 2012 Pautan Kekal | Balas
    Tags: , ,   

    Biasakan Anak Tidur Bersendirian 

    image

    Anda berhasrat untuk memisahkan tempat tidur dan bilik anak dengan anda? Jika ya, anda harus melatihnya dari awal agar mereka faham kenapa mereka harus tidur berasingan dan apa yang seronoknya punya bilik sendiri.

    (More …)

     
  • Nazim Man 1:36 PM on July 6, 2012 Pautan Kekal | Balas
    Tags: Amalan, Kaedah, Petua,   

    Risau Anak Kencing Malam 

    image

    RAMAI ibu bapa susah hati apabila mempunyai anak yang kerap kencing malam di tilam terutama jika anak berkenaan sudah bersekolah.

    (More …)

     
  • Nazim Man 11:01 AM on July 6, 2012 Pautan Kekal | Balas  

    Awas! Kesan Radiasi Skrin Terhadap Mata 

    image

    Tahukah kamu bahawa pengaruh komputer dan sinar radiasi yang dipancarkan oleh skrin monitor dapat mengganggu kesihatan mata?

    Jangan ambil mudah tentang perkara ini kerana kamu perlu menjaga pancaindera yang paling utama ini saat bekerja di hadapan skrin.

    (More …)

     
  • Nazim Man 2:00 PM on June 29, 2012 Pautan Kekal | Balas
    Tags:   

    Tips Minum Minuman Dalam Tin 

    image

    “Minum minuman tin pun nak kena ajar?” Mungkin ada yang akan terfikir macam ni bila baca tajuk pada entri ni kan.. Yelah, apalah susah sangat nak minum minuman tin ni. Tarik tab and teguk.. Semudah itu je pun.. Kan3… 🙂

    Aku pun buat macam tu juga, senang, malaslah nak guna gelas. Nak guna straw pun jarang, “kurangkan penggunaan plastik” (kononnya).. Lagi pun tak ‘CooL’ lah minum minuman tin guna gelas dan straw ni.. Haha.. 😀

    TAPI.. Tanpa disedari aku sedang mengundang bahaya buat diri aku semata-mata untuk kelihatan ‘CooL’.. Silap hari bulan boleh buat aku jadi ‘CooL’ terus (MAUT).. Erkkk…

    Aku cakap macam tu sebab….

    (More …)

     
c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Balas
e
Ubah
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Batal