Tagged: Tips Toggle Comment Threads | Kekunci Pintas

  • Nazim Man 10:00 AM on July 10, 2012 Pautan Kekal | Balas
    Tags: , Tips   

    Anak Kecil Juga Perlu Bersenam 

    image

    Selama ini kita menganggap olahraga atau senaman hanya diperlukan oleh golongan dewasa sahaja. Hakikatnya ia juga penting untuk tumbesaran anak-anak. Selain membantu mengekalkan kesihatan, ia juga boleh membantu terhadap perkembangan tumbesaran dan mental anak.

    (More …)

    Advertisements
     
  • Nazim Man 9:00 AM on July 9, 2012 Pautan Kekal | Balas
    Tags: , , Tips   

    Bagaimana Melatih Kemahiran Bahasa Anak-anak? 

    image

    Kini si kecil anda sudah boleh bertatih. Dia semakin aktif ke sana-sini. Namun lakukan aktiviti berfaedah kepadanya termasuk meningkatkan penguasaan bahasanya.

    (More …)

     
  • Nazim Man 6:00 AM on July 8, 2012 Pautan Kekal | Balas
    Tags: , , Tips   

    Biasakan Anak Tidur Bersendirian 

    image

    Anda berhasrat untuk memisahkan tempat tidur dan bilik anak dengan anda? Jika ya, anda harus melatihnya dari awal agar mereka faham kenapa mereka harus tidur berasingan dan apa yang seronoknya punya bilik sendiri.

    (More …)

     
  • Nazim Man 1:36 PM on July 6, 2012 Pautan Kekal | Balas
    Tags: Amalan, Kaedah, Petua, Tips   

    Risau Anak Kencing Malam 

    image

    RAMAI ibu bapa susah hati apabila mempunyai anak yang kerap kencing malam di tilam terutama jika anak berkenaan sudah bersekolah.

    (More …)

     
  • Nazim Man 2:00 PM on June 29, 2012 Pautan Kekal | Balas
    Tags: Tips   

    Tips Minum Minuman Dalam Tin 

    image

    “Minum minuman tin pun nak kena ajar?” Mungkin ada yang akan terfikir macam ni bila baca tajuk pada entri ni kan.. Yelah, apalah susah sangat nak minum minuman tin ni. Tarik tab and teguk.. Semudah itu je pun.. Kan3… 🙂

    Aku pun buat macam tu juga, senang, malaslah nak guna gelas. Nak guna straw pun jarang, “kurangkan penggunaan plastik” (kononnya).. Lagi pun tak ‘CooL’ lah minum minuman tin guna gelas dan straw ni.. Haha.. 😀

    TAPI.. Tanpa disedari aku sedang mengundang bahaya buat diri aku semata-mata untuk kelihatan ‘CooL’.. Silap hari bulan boleh buat aku jadi ‘CooL’ terus (MAUT).. Erkkk…

    Aku cakap macam tu sebab….

    (More …)

     
  • Nazim Man 8:34 PM on June 21, 2012 Pautan Kekal | Balas
    Tags: Ibu, Kehamilan, , Tips   

    12 Perkara Wanita Perlu Elak Semasa Hamil 

    Assalamualaikum..
    Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

    Anak tu rezeki dari ALLAH. Siapa yang dah kahwin tapi tak nak ada anak sendiri? Kan..

    Setiap pasangan yang dah berumahtangga pasti nak anak yang bakal dilahirkan tu sihat dan sudah semestinya COMEL.. Betul tak? ~_^

    So, kat sini ada 12 perkara yang perlu dielakkan semasa mengandung agar tidak memberi kemudaratan pada kandungan anda. JIKA berlaku sesuatu yang tak diingini juga, ingatlah itu semua takdir dan pasti ada alasan yang munasabah.

    image

    (More …)

     
c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Balas
e
Ubah
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Batal